Eğitim İş Sendikası, Türkiye genelinde 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Dönem Sonu Değerlendirme Raporunu açıkladı. Bu kapsamda Eğitim-İş Gaziantep Şubesi, basın açıklaması yaptı.
Talepler karşılıksız bırakılmıştır
Basın açıklamasını okuyan Eğitim İş Gaziantep Şube Başkanı Ali Arpat, ‘’OECD ve PISA verileri, Türkiye’de her beş öğrenciden birinin yoksulluk ve açlık riskiyle karşı karşıya olduğunu ortaya koymaktadır. Buna rağmen çocuklara bir öğün ücretsiz okul yemeği ve temiz içme suyu sağlanması yönündeki talepler karşılıksız bırakılmıştır’’ şeklinde konuştu.
Onlarca öğretmen ve öğrenci okulda yaşanan şiddet olaylarının mağduru oldu
Değerlendirme raporunun eğitimde yaşanan sorunların münferit olmadığını, ekonomik, ideolojik ve yapısal boyutları bulunan sistematik bir dönüşümün sonucu olduğunu ortaya koyduğunu söyleyen Arpat, ‘’Buradan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'e açıkça sesleniyoruz: siz başarı hikâyeleri anlatırken biz son dört ayda öğretmenlerimizi toprağa verdik. İstanbul'da Fatma Nur Çelik'i, Kahramanmaraş'ta Ayla Kara'yı kaybettik. Ağrı'da Irmak Koparan öğretmenimiz yaşamdan koparıldı. Onlarca öğretmen ve öğrenci okulda yaşanan şiddet olaylarının mağduru oldu’’ dedi.
İmzalar, sorunlara karşı yükselen toplumsal itirazın ve güvenli okul talebi
Arpat, ‘’Siz başarı tabloları açıklıyorsunuz; biz ise eğitim kurumlarında can güvenliğinin dahi sağlanamadığı bir gerçekle karşı karşıyayız. Yaşananlar münferit değildir; yıllardır sürdürülen yanlış politikaların, ihmallerin ve eğitimin kamusal niteliğini aşındıran tercihlerin sonucudur. Eğitim-İş olarak bu karanlık tablo karşısında yalnızca uyarıda bulunmadık. Öğretmenlerimizin, velilerimizin ve yurttaşlarımızın desteğiyle yürüttüğümüz “Güvenli Okul, Sağlıklı Eğitim” kampanyasında toplanan imzaları bugün Milli Eğitim Bakanlığı’na teslim ediyoruz. Bu imzalar, görmezden gelinen sorunlara karşı yükselen toplumsal itirazın ve güvenli okul talebinin ifadesidir’’ ifadelerini kullandı.
Eğitim dışında kalan çocuk sayısı 1,5 milyona yaklaştı
Açık öğretim ve MESEM kapsamındaki öğrencilerle birlikte zorunlu eğitim çağında olması gerekirken örgün eğitim dışında kalan çocuk sayısının 1,5 milyona yaklaştığını sözlerine ekleyen Arpat, MESEM uygulamasının çocukları eğitimden uzaklaştıran, ucuz iş gücü haline getiren bir yapıya dönüştüğünün altını kalın harflerle çizdi. ‘’Öğretmenlik Meslek Kanunu ile öğretmenler unvan ve ücretler üzerinden ayrıştırılmış, kademi uygulaması öğretmen yetiştirme sürecini yeni sorunlarla karşı karşıya bırakmıştır. Mülakat mağdurlarının hakları gasp edilmiş, özel okul öğretmenleri düşük ücret ve güvencesizliğe mahkum edilmiştir’’ değerlendirmesini yaptı.
Her öğrenciye ücretsiz okul yemeği sağlanmalıdır
Taleplerini sıralayan Eğitim İş Gaziantep Şube Başkanı Ali Arpat, konuşmasını şu cümlelerle bitirdi: ‘’Eğitimde Şiddeti Önleme Kanunu, eğitim emekçilerinin ve sendikalarının görüşleri doğrultusunda derhal çıkarılmalıdır. Okullara kadrolu güvenlik ve temizlik personeli atanmalıdır. Her öğrenciye ücretsiz okul yemeği sağlanmalıdır. MESEM uygulamaları sona erdirilmeli, çocuk işçiliğiyle etkin mücadele edilmelidir. Mülakat kaldırılmalı, kademi uygulaması geri çekilmeli, Öğretmenlik Meslek Kanunu ile yaratılan unvan ve ücret ayrımlarına son verilmelidir. Özel okul öğretmenlerine taban ücret güvencesi sağlanmalıdır.’’





