Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte sıcaktan bunalan vatandaş, serinlemek için soluğu çeşme başlarında aldı.

Sıcak havalardan bunalan vatandaş çareyi çeşmelerde buldu

Sıcak havalardan bunalan vatandaş, çareyi çeşmelerde buldu. Kentin birçok noktasında bulunan çeşmelerde insanlar ya su şişelerini dolduruyor ya da elini ve yüzünü yıkayarak serinlemeye çalışıyor.

Vatandaş serinlemek için çeşitli yollara başvurmaya başladı

Türkiye’nin ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin nüfus bakımından en kalabalık illerinden biri olan Gaziantep’te gün geçtikçe hava sıcaklıkları artmaya devam ediyor. Termometrelerin 40 dereceyi gösterdiği kentte, vatandaş serinlemek için çeşitli yollara başvurmaya başladı.

Gölgelik alanlara ya da çeşme başına akın ettiler

Küresel iklim değişikliğine bağlı olarak Türkiye genelinde olduğu gibi kentimizde de hava sıcakları tavan yaptı. Temmuz ayına yaklaşılmasıyla birlikte hava sıcaklıklarında yaşanan yükseliş dikkat çekti. Termometrelerin 40 dereceye yükseldiği şehirde vatandaş gölgelik alanlara ya da çeşme başına akın etti.

Termometreler 40 dereceye kadar ulaştı

Havaların sıcak olmasından dert yanan vatandaş, ‘’Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte havalarda inanılmaz şekilde sıcak olmaya başladı. Termometreler 40 dereceye kadar ulaştı. Bu sene küresel iklim değişikliğine bağlı olarak hava sıcaklarının 55 dereceye kadar yükseleceği konuşuluyor. Umarım bu hava sıcaklıklarını görmeyiz, yoksa işimiz gerçekten de çok zor’’ ifadelerini kullandı.

Hem elimizi, yüzümüzü yıkıyoruz hem de şişelerimizi dolduruyoruz

Havaların sıcak olmasıyla soluğu çeşme başlarında aldıklarını söyleyen vatandaş, ‘’Hava sıcak olduğunda serinlemek ve su içmek için çeşmelere akın ediyoruz. Yoksa bu sıcaklarda nasıl dayanacağız. Her yerde su içmek için çeşmeler var. Hem elimizi, yüzümüzü yıkıyoruz hem de şişelerimizi dolduruyoruz. Bakalım temmuz ve ağustos sıcaklarına nasıl dayanacağız’’ şeklinde konuştu.

Kaynak: Özer KARINCA